WSPÓLNOTY
Zakres czynności
Do podstawowych obowiązków zarządcy nieruchomością wspólną należy w szczególności:
1.Sporządzanie protokołu przejęcia nieruchomości i przyjęcie dokumentacji technicznej (budowlanej, powykonawczej i książki obiektu budowlanego), eksploatacyjnej i finansowo-księgowej w imieniu Wspólnoty Mieszkaniowej;
2.prowadzenie ewidencji księgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną zgodnie z podjętą Uchwałą Wspólnoty Mieszkaniowej;
3.reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej w sprawach związanych z zarządzaniem nieruchomością wspólną, a mieszczących się w zakresie obowiązków i uprawnień powierzonych Zarządcy umową, a także reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej w sprawach jej dotyczących przed sądami i organami administracji państwowej i samorządowej, dla których przepisy nie wymagają uzyskania zgody Wspólnoty Mieszkaniowej wyrażonej w formie uchwały;
4.reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej w stosunkach z poszczególnymi właścicielami lokali;
5.przechowywanie, zabezpieczanie i archiwizacja dokumentacji budynku Wspólnoty;
6.ustalanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, Właścicieli lokali i przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej ;
7.prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego, w tym w szczególności inwentaryzacji budowlanej obiektu oraz projektów budowlanych częściowych i całkowitych remontów budynku;
8.zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego;
9.dbanie o prawidłowe użytkowanie budynku i lokali oraz instalacji i urządzeń wentylacyjnych, instalacji wodociągowej i kanalizacyjnej, instalacji i urządzeń centralnego ogrzewania, urządzeń gazowych, instalacji elektrycznej, instalacji piorunochronowej, kanałów i przewodów spalinowych oraz dymowych, zgodnie z wymogami przepisów prawa budowlanego;
10.nadzorowanie utrzymania w należytym porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
11.nadzorowanie utrzymania w należytym porządku i czystości nieruchomości określonej w § l ust l umowy, chodnika wzdłuż nieruchomości ;
12.przygotowywanie umów o dostawę energii cieplnej, elektrycznej, dostawę wody, odprowadzanie ścieków z nieruchomości wspólnej oraz umów dotyczących wywozu nieczystości stałych z nieruchomości wspólnej;
13.przygotowywanie umów na usługi kominiarskie i inne usługi związane z funkcjonowaniem urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej;
14.zlecanie bieżącej konserwacji i bieżących napraw nieruchomości wspólnej;
15.zlecanie usunięcia awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej na warunkach określonych w § 9 umowy;
16.występowanie do właścicieli lokali z żądaniem o zezwolenie na wstęp do lokalu, ilekroć jest to niezbędne do przeprowadzenia konserwacji, remontu, albo usunięcia awarii w nieruchomości wspólnej, a także w celu wyposażenia budynku, jego części lub innych lokali w dodatkowe instalacje;
17.przygotowanie rocznego sprawozdania z działalności Wspólnoty i sprawozdania finansowego najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego;
18.przygotowywanie projektów uchwał właścicieli lokali, projektów planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo - finansowego) i zmian tego planu - w tym przychodów i wydatków z Funduszu Remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej wraz z jego rozliczeniami, projektów uchwał dotyczących wysokości opłat związanych z pokryciem kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
19.przygotowanie dokumentów do otwarcia rachunku bankowego dla Wspólnoty Mieszkaniowej i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy.
20.prowadzenie ewidencji kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej
21.windykacja należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
22.wynajmowanie pomieszczeń i lokali stanowiących nieruchomość wspólną, na zasadach ustalonych przez Zarząd Wspólnoty.
23.naliczanie dla Właścicieli lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz opłat za media;
24.naliczanie dla Właścicieli lokali opłat, informowanie Właścicieli lokali o zmianach cen za usługi dostawy ciepłej i zimnej wody, odprowadzanie ścieków, dostawę ciepła oraz wywóz nieczystości stałych;
25.weryfikacja zgodności rozliczeń przedstawionych przez dostawców;(faktury)
26.reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej w sprawach dotyczących zaskarżenia uchwał Ogółu Właścicieli do sądu;
27.wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń wymaganych przepisami prawa;
28.wykonywanie uchwał Właścicieli lokali;
29.reprezentowanie Wspólnoty Mieszkaniowej przed organami administracji państwowej oraz samorządowej w sprawach związanych z zarządzaniem nieruchomością wspólną.
30.udostępnienie informacji o sposobie i miejscu zgłaszania awarii;
31.odczytywanie i rozliczanie miesięczne zużycia wody z wodomierzy indywidualnych.
32.Obsługa zebrań Wspólnot Mieszkaniowych.